Havi 3000 forintot költenek otthoni kávézásra a magyarok

Szinte már megszoktuk, hogy a koronavírus minden szokásunkat átírta: így tett természetesen a kávézással is. Többet költünk otthoni kávézásra, a megszokott márkánkat vesszük le a polcról, de közben szívesen kipróbáljuk az újdonságokat is, miközben az őrölt kávé továbbra is a legnépszerűbb választás. 

Mennyit is költünk kávéra otthon? 
‌Az otthoni kávézásra havonta átlagosan egy magyar ember 3000 forintot költ. 28 százalékuk 3000 és 5000 forint között, míg 5000 forint feletti összeget mindössze minden tizedik válaszadó fordít erre a célra. Gondolkoztál már azon, hogy neked mennyibe kerül a havi kávéfogyasztásod? 

Mennyit költünk a kávézóban? 
‌60 százalék mondta azt, hogy ugyancsak 3000 forint körül szánna arra, hogy kávézóban fogyassza el kedvenc feketéjét. Ilyenkor egyébként egy espresso-ért átlagosan 482 forintot, míg latte, vagy cappuccino italokért 694 forintot hajlandók fizetni a magyar kávéfogyasztók. 

‌Hol vesszük a napi kávénkat? 
‌Sok család a koronavírus hatására átalakította vásárlási szokásait, és heti, illetve havi nagybevásárlásokat végez, így nem csoda, hogy a kávévásárlás helyszínei is jellemzően a szupermarketek (47%), hipermarketek (36%) és 
‌a diszkont üzletek (34%). 

Őrölt, szemes vagy inkább kapszulás? 
‌A Costa Coffee tavaly májusban őrölt és szemes, majd ősszel kapszulás kiszerelésű kávéval is belépett a hazai piacra. A válaszadók kétharmada vásárol szemes vagy kapszulás kávét, míg közel fele vesz őrölt kávét is. Te melyikre szavazol a boltok polcai előtt állva? 

‌Legfőbb szempontok a kávé vásárláskor 
‌Fontos kérdés, hogy ki hogyan választ kávét. Minden második ember a korábbi tapasztalat, a kóstolás alapján dönt, de a kutatásban részt vevők harmada a márkát, az árát és a kávé erősségét is a választási szempontok közé sorolta. 

‌A fenntarthatósági szempontokat a kávéfogyasztók 80 százaléka tartja fontosnak, és 7 százalékuk a kávé vásárlásakor is szem előtt tartja ezt.

Gávris Iván, a Costa Coffee kávészakértője: „A Costa Coffee számára a minőség mellett elsődleges szempont a fenntarthatóság. Világszerte minden Costa kávé készítéséhez kizárólag Esőerdő Szövetség (Rainforest Alliance – RFA) minősítéssel rendelkező kávészemeket használnak fel. A csomagolóanyagok kiválasztása esetén is fontos szempont, hogy csak szervezet által minősített anyagokat használjanak fel.”


Az adatok a Costa Coffee, kávézási szokásokat felmérő kutatásából származnak. A kutatás 2721 válaszadó közreműködésével 2021 márciusában készült, a Coca-Cola HBC Magyarország megbízásából a GKI Digital készítette.