Reggel az espresso a nyerő, délután már tejjel ízesítjük a kávénkat

A legjobban az eszpresszót szeretjük, a kávénak ez a formája leginkább reggel népszerű, a délután pedig a tejeskávék ideje – ekkor van inkább idő leülni és nyugodtan elfogyasztani egy nagyobb adag, tejjel is megbolondított feketét. Te mikor milyen kávét iszol? 

Vezet az espresso 
‌Minden második kávékedvelő rendszeresen fogyaszt espresso kávét, a második legnépszerűbb kávétípus a tejeskávé (31%) és a cappuccino (30%).

Gávris Iván, a Costa Coffee kávészakértője: „Érdemes feketén kipróbálni a minőségi kávékat, csodálatos ízélményben lehet részünk! Azt tapasztalom és a Costa Coffee adatai is ezt támasztják alá, hogy a férfiak szívesebben isszák így a kávét, 64 százalékuk választja a reggeli espressot, míg a nők többsége a tejes italokat fogyasztja szívesebben.”


A napszak is befolyásolja kávéválasztási szokásainkat: espresso-t leginkább reggel fogyasztunk. A válaszadók 86 százaléka iszik egyet rögtön ébredés után, de délben (39%) és délután (34%) is népszerű ez a változat. Szintén reggel népszerűek az egyéb tej nélküli kávéitalok, mint a doppio, americano vagy az espresso lungo. A délutáni időszak inkább tejes italoké. 

Miért iszunk kávét? 
‌A legtöbben két okot említenek amiért kávét isznak: a válaszadók 56 százaléka kedvelt íze miatt issza, míg a napindító „5 perc kizökkenés” 39 százalékuknak fontos. A harmadik legnépszerűbb indok a koffeintartalom. Mit adunk a kávénkhoz? Számtalan kiegészítő létezik, melyekkel feldobhatjuk mindennapi kávénkat: a Costa Coffee felmérése szerint leginkább hideg tejjel (34%), barna cukorral (24%), cukorpótlóval (23%), fehér cukorral (20%), és tejszínnel, tejszínhabbal (20%) fogyasztják a válaszadók. 

‌Nők esetében fontos kiegészítők az alternatív tejek, míg a férfiak körében a folyékony tejszín népszerűbb az átlagosnál, a fiatalok pedig nagyobb arányban fogyasztanak fehér cukrot az átlagnál. 

Az adatok a Costa Coffee, kávézási szokásokat felmérő kutatásából származnak. A kutatás 2721 válaszadó közreműködésével 2021 márciusában készült, a Coca-Cola HBC Magyarország megbízásából a GKI Digital készítette.